Electronic Arts Inc.
Dasar Privasi dan Kuki


Kemas Kini Terakhir: 6 Julai 2020


Pensijilan Privasi TRUSTe TRUSTe

Privasi anda adalah penting kepada EA, dan kami bertanggungjawab untuk menjaga ia secara serius. Dasar ini menerangkan bagaimana Electronic Arts Inc. (termasuk anak syarikat dan ahli gabungan kami, secara kolektif, "EA"), memproses maklumat peribadi yang kami kumpul daripada anda apabila anda menggunakan produk dan perkhidmatan mudah alih kami, dalam talian, dan boleh dimuat turun atau apabila anda menghadiri acara langsung yang dihoskan oleh atau berkaitan dengan EA (secara kolektif, "Perkhidmatan").

EA mengambil bahagian dalam EU-A.S. dan Switzerland-A.S. Rangka Kerja Perisai Privasi. Untuk mengetahui lebih lanjut lawati https://tos.ea.com/legalapp/WEBPRIVACYSHIELD/US/en/PC/.

SENARAI KANDUNGAN

  1. Maklumat yang Kami Kumpul
  2. Cara Kami Mengumpul Maklumat
  3. Cara Kami Menggunakan Maklumat Anda
  4. Maklumat yang Kami Kongsi dengan Pihak Ketiga
  5. Tempat Kami Menyimpan Maklumat Anda
  6. Cara Kami Melindungi Maklumat Anda
  7. Kanak-kanak
  8. Pilihan dan Kawalan Anda
  9. Perkhidmatan Pihak Ketiga
  10. Perubahan Dasar Kami
  11. Hubungi Kami
  12. Hak untuk Menghubungi Pihak Berkuasa Perlindungan Data
  13. Maklumat Lanjut

1. Maklumat yang Kami Kumpul

Maklumat yang kami kumpulkan bergantung pada perkhidmatan yang anda gunakan dan cara anda menggunakannya. Sila lihat di bawah untuk maklumat lanjut.
  1. Maklumat yang Anda Berikan kepada Kami Secara Langsung

    Kami mengumpul maklumat yang anda berikan kepada kami, termasuk tetapi tidak terhad kepada:

    • Maklumat Akaun EA anda, termasuk alamat e-mel, nama pengguna, nama sebenar, negara, tarikh lahir, nombor telefon dan kata laluan anda;
    • Soalan dan jawapan keselamatan;
    • Maklumat yang anda berikan sebagai respons kepada kaji selidik mengenai Perkhidmatan kami;
    • Maklumat yang anda berikan apabila mendapatkan bantuan daripada kami seperti nama, nombor telefon dan rekod anda (termasuk rakaman panggilan) tentang isu yang anda alami; dan
    • Maklumat pengebilan, seperti nama, nombor kad pembayaran, butiran akaun pembayaran dan alamat penghantaran anda;

  2. Maklumat yang Anda Berikan Apabila Bermain Dalam Talian

    Apabila anda menyertai ciri sosial seperti sembang, sebarang audio, visual dan/atau maklumat elektronik yang anda dedahkan mungkin dibaca, disalin, dikumpul atau digunakan oleh pemain lain, dan boleh didapati secara terbuka. Sila pastikan tetapan privasi anda mencerminkan pilihan anda.

    Apabila anda menyertai permainan berbilang pemain dalam talian, maklumat profil dalam permainan, permainan dan statistik boleh dilihat oleh semua. Dalam beberapa tajuk kami, apabila anda memainkan mod berbilang pemain yang tertentu, kita merakam permainan anda dan memainkannya semula kepada pemain lain. Dalam mod permainan yang bersaing, seperti FUT Champions, kami boleh merakam permainan anda, dan input butang pengawal anda, dan memainkan semula ini bersama-sama dengan maklumat profil dalam permainan anda serta statistik permainan kepada pemain lain dalam permainan dan di acara EA langsung atau acara rakan kongsi.


  3. Maklumat Lain yang Kami Kumpulkan Apabila Anda Menggunakan Perkhidmatan Kami

    Kami mungkin mengumpulkan maklumat lain secara automatik apabila anda menggunakan Perkhidmatan kami, termasuk tetapi tidak terhad kepada:

    • Alamat IP;
    • Maklumat tentang peranti, perkakasan dan perisian anda, seperti pengecam perkakasan anda, jenis platform, tetapan dan komponen, perisian EA dan kemas kini yang telah anda pasang, dan kehadiran pemalam yang diperlukan;
    • Data geolokasi anggaran (diperoleh daripada tetapan IP atau peranti);
    • Maklumat pelayar, termasuk jenis pelayar anda dan bahasa pilihan;
    • Halaman yang merujukkan dan halaman keluar, termasuk halaman yang dilihat dan interaksi lain dengan kandungan web;
    • Butiran tentang permainan EA atau Perkhidmatan yang anda beli atau peroleh, dan penggunaan anda dengannya;
    • Maklumat peristiwa peranti, termasuk laporan ranap, permintaan dan URL rujukan dan butiran aktiviti sistem (cth. sama ada anda menghadapi ralat memainkan permainan kami atau kehilangan capaian Internet);
    • Maklumat biometrik (untuk aplikasi khusus seperti aplikasi pengimbasan muka); dan
    • Maklumat lain (seperti persamaan anda) yang mungkin anda berikan sebagai sebahagian daripada penyertaan anda dalam acara langsung.

    Kami juga mungkin mengumpul dan menyimpan maklumat secara setempat pada peranti anda, menggunakan mekanisme seperti kuki, storan web pelayar (termasuk HTML 5) dan cache data aplikasi.

  4. Maklumat yang Diberikan kepada Kami oleh Pihak Ketiga

    PlayStation®3 & PlayStation®4 Computer Entertainment Systems. Dengan mendaftar untuk menggunakan Perkhidmatan dalam talian EA pada PlayStation®3 atau PlayStation®4 Computer Entertainment System, anda bersetuju maklumat Akaun PlayStation™Network akan diberikan kepada EA supaya kami boleh menubuhkan Akaun EA untuk anda. Anda memerlukan Akaun EA untuk mengakses Perkhidmatan dalam talian EA. Daripada Sony, kami menerima maklumat termasuk nama anda, alamat e-mel, ID Dalam Talian, negara, negeri atau wilayah anda, bahasa dan tarikh lahir. Kami tidak menerima nombor kad kredit atau maklumat kewangan anda yang lain.

    Xbox Live. Dengan mendaftar untuk menggunakan Perkhidmatan dalam talian EA pada Xbox Live Service Microsoft, anda bersetuju bahawa Microsoft boleh memberikan kami maklumat akaun pengguna Microsoft anda supaya kami boleh mewujudkan Akaun EA untuk anda. Anda memerlukan Akaun EA untuk mengakses Perkhidmatan dalam talian EA. Daripada Microsoft, kami menerima maklumat termasuk Gamertag, alamat e-mel, negeri atau wilayah, negara, bahasa dan umur anda. Kami tidak menerima nombor kad kredit atau maklumat kewangan anda yang lain

    Wii / Wii U.Dengan mendaftar untuk menggunakan Perkhidmatan dalam talian EA pada konsol Nintendo Wii atau Wii U, anda bersetuju bahawa Nintendo boleh memberikan kami dengan maklumat akaun pengguna Nintendo anda supaya kami boleh mewujudkan Akaun EA untuk anda. Anda memerlukan Akaun EA untuk mengakses Perkhidmatan dalam talian EA. Daripada Nintendo, data yang kami terima termasuk maklumat Mii, alamat e-mel, ID Rangkaian Nintendo, senarai rakan, negara, bahasa dan tarikh lahir anda. Kami tidak menerima nombor kad kredit atau maklumat kewangan anda yang lain,

    Nintendo Switch™. Dengan mendaftar untuk menggunakan Perkhidmatan dalam talian EA pada sebuah konsol Nintendo Switch™, anda bersetuju bahawa Nintendo boleh memberikan kami dengan maklumat Akaun Nintendo anda supaya kita boleh menubuhkan satu Akaun EA untuk anda. Anda memerlukan Akaun EA untuk mengakses Perkhidmatan dalam talian EA. Daripada Nintendo, data yang kami terima termasuk nama samaran, alamat e-mel, senarai rakan, negara, bahasa dan tarikh lahir anda. Kami tidak menerima nombor kad kredit atau maklumat kewangan anda yang lain.

    Platform Mudah Alih. Jika anda bermain atau membeli permainan kami pada peranti mudah alih dan/atau tablet anda, kami menerima maklumat tentang anda daripada gedung apl dan penyedia platform mudah alih yang lain. Maklumat ini termasuk nama pengguna dan/atau ID peranti anda dan hakikat bahawa anda membuat pembelian, tetapi tidak termasuk sebarang maklumat sensitif atau kewangan. Sesetengah platform mudah alih kami boleh menghantar maklumat yang anda benarkan ia sediakan kepada kami. Permainan mudah alih kami juga boleh meminta maklumat peribadi tambahan daripada anda, seperti token pemberitahuan tolak, lokasi peranti atau senarai kenalan anda, dan kami akan mengumpul maklumat ini hanya jika anda memberi kami persetujuan.

    Pihak Ketiga yang Lain

    Kami mungkin menerima maklumat daripada pihak ketiga, seperti Facebook atau Apple Game Center, apabila anda menggunakan perkhidmatan ini dalam permainan kami. Kami juga mungkin menerima maklumat tentang anda apabila pemain lain memilih untuk berkongsi senarai kenalan mereka dengan kami.

  5. Asas perundangan untuk Pemprosesan

    Asas perundangan kami untuk memproses maklumat peribadi anda berbeza-beza bergantung pada negara tempat tinggal anda, seperti yang ditunjukkan apabila anda menyediakan akaun anda.

    Jika anda ialah pemastautin Kesatuan Eropah atau Kawasan Ekonomi Eropah (setakat mana Peraturan Perlindungan Data Umum terpakai dalam bidang kuasa tersebut), kami bergantung kepada beberapa asas undang-undang untuk memproses maklumat tentang anda, bergantung pada jenis maklumat dan konteks di mana kami mengumpulkan maklumat tersebut. Kami akan memproses maklumat tentang anda apabila kami mempunyai persetujuan anda, apabila kami mempunyai kepentingan yang sah untuk berbuat demikian, apabila pemprosesan adalah perlu bagi pelaksanaan kontrak dengan anda, dan/atau apabila kami mempunyai kewajipan undang-undang untuk memproses maklumat anda. Contohnya, kami bergantung pada:

    • keizinan apabila meletakkan kuki pada peranti anda di web (melalui pengurus persetujuan kuki kami) atau untuk menyampaikan pengiklanan yang disasarkan kepada pihak ketiga kepada anda dalam Perkhidmatan kami;
    • kepentingan sah kami untuk memproses maklumat anda apabila menyediakan anda dengan sokongan perkhidmatan pelanggan, untuk menyediakan pemasaran yang disasarkan bagi Perkhidmatan kami, untuk pencegahan penipuan dan tujuan keselamatan; dan
    • berdasarkan keperluan kontrak untuk memproses maklumat apabila anda mencipta Akaun EA, dan membolehkan kami menyediakan Perkhidmatan kami kepada anda.

    Untuk mengetahui lebih lanjut tentang asas perundangan di mana kami bergantung untuk memproses maklumat anda bagi tujuan tertentu, sila hubungi kami melalui pilihan dalam Seksyen 11 di bawah.

    Jika anda ialah pemastautin dari bidang kuasa yang lain (iaitu, di luar EU/EEA), asas perundangan kami untuk memproses maklumat anda adalah bersetuju dengan polisi ini dan/atau sebarang persetujuan khusus untuk memproses maklumat anda yang anda berikan.

2. Cara Kami Mengumpul Maklumat

Kami dan pihak ketiga menggunakan teknologi yang diterangkan di bawah untuk mengumpul maklumat bagi menyampaikan Perkhidmatan kami.
  1. Kuki dan Teknologi yang Serupa

    Kuki ialah fail teks kecil yang disimpan pada pelayar Internet anda. Kami menggunakan kuki dan teknologi yang serupa untuk membantu kami memahami perkara seperti laman web, ciri atau iklan yang anda lihat dan permainan yang anda main. Maklumat ini membantu kami menjejaki troli beli-belah anda, mengukur keberkesanan pengiklanan kami, memastikan anda tidak melihat iklan yang sama berulang kali dan selainnya membantu mempertingkatkan pengalaman pemain anda. Anda boleh menyahdayakan kuki, mengehadkan jenis kuki yang anda benarkan atau tetapkan pelayar anda untuk memberi amaran kepada anda apabila kuki dihantar. Sila rujuk panduan yang disediakan oleh pelayar web individu anda jika anda ingin membantu dalam menguruskan pilihan kuki anda. Kami juga menawarkan alat persetujuan kuki di wilayah tertentu untuk membantu anda menguruskan kuki anda.

    Kami boleh menggunakan piksel penjejakan atau GIF jelas untuk mengumpul maklumat mengenai penggunaan Perkhidmatan kami dan respons anda kepada e-mel pemasaran kami. Kami menggunakan fail log Internet (yang mengandungi data teknikal seperti alamat IP anda) untuk memantau trafik pada perkhidmatan kami, menyelesaikan masalah teknikal, mengesan dan mencegah penipuan, dan menguatkuasakan Perjanjian Pengguna kami. Pada masa ini, kami tidak bertindak balas kepada isyarat Jangan Jejak (DNT). Anda boleh memilih untuk keluar daripada jenis penjejakan tertentu pada laman web, termasuk analisis tertentu dan pengiklanan yang disesuaikan dengan mengubah tetapan kuki dalam pelayar anda atau melalui alat persetujuan kami.

    Kami juga menggunakan teknologi Analisis, Pengiklanan, Antimenipu dan Antipenipuan dalam Perkhidmatan kami. Teknologi ini boleh menggunakan kuki yang sama atau mekanisme yang serupa seperti yang diterangkan di bawah.

  2. Teknologi Analisis

    Kami menggunakan teknologi analisis dalaman dan pihak ketiga untuk mengumpul maklumat tentang cara anda menggunakan Perkhidmatan kami, komputer atau peranti anda dan kesihatan Perkhidmatan kami.

    Sebagai contoh, EA mungkin mengumpul dan menyimpan data daripada komputer atau peranti anda apabila anda menggunakan Perkhidmatan kami. Maklumat ini termasuk maklumat teknikal dan berkaitan tentang komputer atau peranti anda dan sistem pengendalian (seperti Alamat IP dan ID peranti), maklumat tentang penglibatan anda dengan ciri, permainan dan statistik penggunaan tertentu, interaksi sistem dan perkakasan persisian untuk tujuan yang diterangkan dalam Bahagian 3 di bawah. Jika anda bermain permainan di luar talian tanpa bersambung ke Internet, data ini akan disimpan pada peranti anda dan dihantar kepada EA apabila peranti anda bersambung ke Internet. Jika anda mengambil bahagian dalam Perkhidmatan dalam talian, EA juga boleh mengumpul, menggunakan, menyimpan, menghantar dan memaparkan secara terbuka persona anda dan/atau data statistik anda berkenaan permainan anda (termasuk skor, kedudukan dan pencapaian), atau mengenal pasti kandungan yang dicipta dan dikongsi oleh anda dengan pemain lain.

    Teknologi analisis pihak ketiga yang disepadukan ke dalam Perkhidmatan kami mungkin menggabungkan maklumat yang mereka kumpul berhubung dengan Perkhidmatan EA dengan maklumat yang mereka telah kumpul secara bebas dari semasa ke semasa dan merentasi platform yang berbeza. Kebanyakan syarikat ini mengumpul dan menggunakan maklumat di bawah dasar privasi mereka sendiri. Senarai syarikat analisis pihak ketiga yang beroperasi dalam Perkhidmatan kami serta cara untuk memilih keluar sehingga tahap yang berkenaan boleh didapati di privacyappendix.ea.com.

  3. Teknologi Penyiaran Iklan

    Sesetengah Perkhidmatan kami menggunakan teknologi penyiaran iklan yang menggunakan kuki, GIF jelas, isyarat web, piksel penjejakan dan teknologi lain yang serupa untuk menghantar tawaran kepada anda. Sesetengah teknologi ini boleh segerak atau menyambung tingkah laku merentasi tapak web, aplikasi mudah alih dan peranti berbeza untuk menyesuaikan tawaran dengan minat anda. Sebagai contoh, anda mungkin disiarkan dengan tawaran untuk permainan yang kami fikir anda mungkin nikmati. Atau jika anda menyatakan minat dalam permainan, anda mungkin menerima iklan kemudian untuk permainan tersebut atau Perkhidmatan yang serupa pada EA atau laman pihak ketiga. Teknologi pengiklanan dalam permainan yang lain membolehkan tawaran dimuat naik sementara kepada permainan anda, pelayar web atau peranti mudah alih dan kemudian digantikan semasa anda berada dalam talian.

    Teknologi ini mengumpul dan menggunakan maklumat supaya kami boleh menyediakan tawaran yang sesuai kepada anda serta mengukur keberkesanan tawaran ini. Selain daripada pengecam, maklumat ini termasuk:

    • Iklan yang disiarkan dan lokasi iklan;
    • Tempoh masa iklan boleh dilihat;
    • Jenis domain, alamat IP, saiz iklan; dan
    • Respon iklan.

  4. Syarikat pengiklanan pihak ketiga boleh menggabungkan maklumat yang dikumpulkan dalam konteks menyampaikan tawaran kepada anda melalui Perkhidmatan kami dengan maklumat lain yang telah mereka kumpulkan secara berasingan dari semasa ke semasa dan merentasi laman web yang berbeza. Kebanyakan syarikat ini mengumpul dan menggunakan maklumat di bawah dasar privasi mereka sendiri. Senarai syarikat penyiaran iklan yang mengendalikan rangkaian mereka sendiri di Perkhidmatan kami dan cara untuk memilih keluar sehingga tahap yang berkenaan boleh didapati di privacyappendix.ea.com.

    Untuk mengetahui lebih lanjut tentang beberapa amalan rangkaian pengiklanan ini, atau untuk memilih keluar daripada pengiklanan disasarkan pihak ketiga, anda boleh melawati www.networkadvertising.org, www.aboutads.info/choices, youradchoices.ca, or www.youronlinechoices.eu. Harap maklum bahawa memilih keluar tidak bermakna anda tidak akan nampak iklan; ia lebih kepada bermaksud bahawa iklan yang anda lihat mungkin tidak begitu berkaitan dengan anda.

  5. Teknologi Pencegahan Antimenipu dan

    EA berusaha untuk menyediakan persekitaran permainan yang selamat dan adil kepada semua pemain. Apabila anda menggunakan Perkhidmatan kami, kami atau pihak ketiga mungkin menggunakan kuki dan teknologi yang serupa serta mengumpulkan data tentang mesin atau peranti anda, untuk mencipta "cap jari" mesin atau "cincangan" bagi komponen mesin anda, untuk tujuan pencegahan penipuan, keselamatan dan pengesahan. Kami juga mungkin memantau maklumat yang sedia ada secara terbuka, laman pihak ketiga dan/atau menggunakan teknologi antimenipu dengan Perkhidmatan kami, termasuk algoritma antipenipuan dan penyalahgunaan automatik. Jika anda percaya akses anda kepada permainan dan/atau Perkhidmatan kami telah disekat oleh teknologi ini kerana ralat, sila hubungi Bantuan EA di help.ea.com.

3. Cara Kami Menggunakan Maklumat Anda

Kami menggunakan maklumat peribadi anda, secara individu dan digabungkan bersama, dalam cara yang berikut.

Untuk mengendalikan perniagaan kami dan untuk meningkatkan dan memperibadikan pengalaman permainan anda, termasuk:
Untuk memberikan sokongan kepada anda, termasuk:
Untuk memperibadikan komunikasi kami dengan anda, termasuk:
Kami mengekalkan maklumat yang kami kumpul selama mana perlu untuk menyediakan Perkhidmatan kami dan kami boleh mengekalkan maklumat tersebut selepas tempoh tersebut jika perlu bagi sebab perundangan, operasi atau lain-lain sebab yang sah.

Kami juga mungkin menyahkenal pasti, mengawanama, atau mengagregat maklumat yang kami kumpul, atau mengumpulnya dengan cara yang tidak mengenal pasti anda secara langsung. Kami boleh menggunakan dan berkongsi maklumat tersebut seperti yang diperlukan untuk tujuan perniagaan kami dan seperti yang dibenarkan oleh undang-undang yang berkenaan.

4. Maklumat yang Kami Kongsi dengan Pihak Ketiga

Kami tidak berkongsi, menjual (kerana istilah ditakrifkan di bawah undang-undang privasi yang berkenaan, seperti Akta Privasi Pengguna California), atau mendedahkan maklumat peribadi anda, selain daripada yang diterangkan dalam dasar ini. Untuk senarai kategori maklumat peribadi yang kami telah jual atau dedahkan tentang pengguna untuk tujuan perniagaan dalam tempoh 12 bulan yang lalu, sila hubungi kami seperti yang dinyatakan dalam Bahagian 11 di bawah.

Penyedia perkhidmatan. Kami menggunakan pihak ketiga yang terletak di dalam dan di luar negara tempat tinggal anda (termasuk di luar Kawasan Ekonomi Eropah (EEA)) untuk mengumpul atau memproses maklumat peribadi bagi pihak kami untuk tujuan yang diterangkan dalam Bahagian 3 di atas, termasuk tetapi tidak terhad kepada menjalankan tinjauan pasaran, menyediakan perkhidmatan IT dan perkhidmatan berkaitan, memudahkan pemprosesan kad kredit, memudahkan acara langsung, atau menghantar e-mel. Kami menghendaki bahawa mana-mana pihak ketiga menggunakan data hanya bagi pihak kami dan untuk tujuan yang selaras dengan dasar ini.

Rakan niaga. Kami mungkin memberikan maklumat peribadi kepada rakan kongsi perniagaan yang kami bersama-sama menawarkan Perkhidmatan. Rakan kongsi ini termasuk syarikat yang menyediakan platform di mana anda bermain atau permainan, seperti Sony (PlayStation®), Microsoft (Xbox) atau yang lain.

Ahli gabungan. Kami mungkin berkongsi maklumat peribadi dengan syarikat gabungan kami.

Rakan kongsi pengiklanan. Melalui Perkhidmatan kami, kami mungkin membenarkan rakan kongsi pengiklanan pihak ketiga untuk menetapkan teknologi dan alat penjejakan lain untuk mengumpul maklumat mengenai penggunaan Perkhidmatan EA dan peranti anda (cth., alamat IP anda, pengecam mudah alih, halaman yang dilawati, lokasi, maklumat pelayar, masa hari). Kami juga boleh menggabungkan dan berkongsi maklumat tersebut dan maklumat lain (seperti maklumat akaun anda yang telah dikenal pasti, maklumat demografi, spesifikasi perkakasan dan sejarah pembelian terdahulu) dengan rakan kongsi pengiklanan pihak ketiga. Rakan kongsi pengiklanan ini boleh menggunakan maklumat ini (dan maklumat serupa yang dikumpulkan dari laman web lain) untuk tujuan menyampaikan iklan yang disasarkan kepada anda apabila anda melawati tapak web pihak ketiga dalam rangkaian mereka. Amalan ini biasanya dirujuk sebagai "pengiklanan berasaskan minat" atau "pengiklanan tingkah laku dalam talian." Kami mungkin membenarkan akses kepada data lain yang dikumpul oleh Perkhidmatan untuk berkongsi maklumat yang mungkin berguna, relevan, bernilai atau selainnya menarik bagi anda.

Jika anda memilih untuk tidak berkongsi maklumat peribadi EA anda dengan rakan kongsi pengiklanan pihak ketiga, anda boleh mengikut arahan pada halaman ini untuk menukar tetapan anda: https://tos.ea.com/legalapp/WEBPRIVACYCA/US/en/PC/.

Sila rujuk juga Bahagian 2(D) di atas untuk butiran lanjut tentang pilihan anda berkenaan pengiklanan.

Pendedahan untuk melindungi kami atau orang lain. Kami boleh mengakses, mengekalkan dan mendedahkan apa-apa maklumat yang kami simpan yang berkaitan dengan anda kepada pihak luar jika kami, dengan niat baik, percaya berbuat demikian diperlukan atau sesuai untuk: mematuhi penguatkuasaan undang-undang atau permintaan keselamatan negara dan proses perundangan, seperti perintah mahkamah atau sepina; melindungi hak, harta atau keselamatan kami atau orang lain; menguatkuasakan dasar atau kontrak kami; mengutip jumlah terhutang kepada kami; atau membantu dengan penyiasatan atau pendakwaan aktiviti haram yang disyaki atau sebenar. Secara khususnya, jika kami menerima laporan yang anda telah melanggar dasar kami (seperti Positive Play Charter kami di https://www.ea.com/commitments/positive-play/charter), kami boleh mendedahkan laporan tersebut dan maklumat lain yang berkaitan kepada platform tempat anda bermain permainan kami, seperti Sony (PlayStation®), Microsoft (Xbox) dan lain-lain.

Pendedahan sekiranya berlaku penggabungan, penjualan atau pindahan aset lain. Sekiranya berlaku penyusunan semula, penyahlaburan, penggabungan, penjualan atau kebankrapan, kami boleh memindahkan semua maklumat yang kami kumpul kepada pihak ketiga yang berkaitan dan akan mendapatkan kebenaran anda untuk berbuat demikian jika dikehendaki oleh undang-undang atau kontrak.

Pemalam pihak ketiga. Apabila teknologi pihak ketiga atau alatan sosial disepadukan ke dalam Perkhidmatan kami, pihak ketiga tersebut boleh mengumpul maklumat mengenai penggunaan anda terhadap Perkhidmatan kami. Contoh ialah butang "Like" Facebook.

Perkongsian Merentas Platform. Sesetengah permainan kami membolehkan anda menyambung dan bermain dengan rakan dan ahli komuniti permainan, tanpa mengira platform yang mereka mainkan. Contohnya, seseorang pada Xbox boleh menyertai perlawanan dengan pemain yang menggunakan PlayStation®. Kami memanggil keupayaan untuk melawan pemain merentasi platform ini sebagai "Cross-Play." Apabila Cross-Play didayakan dan anda bermain dengan seseorang di platform lain, platform yang lain itu mungkin menerima ID platform anda (seperti Xbox Gamertag, atau ID Dalam Talian PlayStation™Network) bersama-sama dengan maklumat lain yang diperlukan untuk mendayakan Cross-Play. Di samping itu, kami boleh memberikan maklumat mengenai penggunaan ciri Cross-Play oleh anda kepada platform tempat anda bermain permainan kami. Anda boleh menukar pilihan Cross-Play anda dengan melawat menu tetapan permainan.

Sesetengah permainan kami juga boleh membenarkan anda untuk menyambungkan akaun anda merentasi platform. Ini dapat membolehkan anda meneruskan kemajuan pada permainan antara platform, serta membolehkan keupayaan untuk pembelian anda pada satu platform boleh didapati di platform lain. Kami juga akan berkongsi maklumat dengan platform setakat yang diperlukan untuk mendayakan ciri ini.

Platform lain yang menerima maklumat anda mungkin termasuk Sony (PlayStation®), Microsoft (Xbox), Nintendo (Nintendo Switch), Google (Stadia), Valve (Steam), Epic, dan platform tambahan apabila mereka tersedia untuk ciri-ciri ini. Maklumat anda yang diterima oleh platform ini adalah tertakluk kepada notis privasi mereka masing-masing.


Dengan Persetujuan Anda. Kami mungkin berkongsi maklumat dengan pihak ketiga lain dengan persetujuan nyata anda, melainkan dinyatakan sebaliknya di atas. Sebagai contoh, anda mungkin bersetuju dengan kami berkongsi maklumat anda dengan syarikat atau organisasi tertentu untuk mendengar tentang produk, perkhidmatan atau promosi mereka, atau jika anda memberitahu kami bahawa anda ingin memautkan Akaun EA anda dengan perkhidmatan syarikat lain. Penggunaan maklumat yang anda bersetuju untuk berkongsi akan tertakluk kepada notis privasi pihak ketiga tersebut masing-masing.

5. Tempat Kami Menyimpan Maklumat Anda

Maklumat peribadi yang kami kumpul boleh disimpan dan diproses untuk tujuan yang dinyatakan dalam Dasar Privasi dan Kuki ini di Amerika Syarikat atau mana-mana negara lain di mana EA, anak syarikatnya, atau ejen pihak ketiga beroperasi. Dengan menggunakan perkhidmatan kami, anda mengakui bahawa maklumat peribadi anda mungkin akan dipindahkan kepada penerima di Amerika Syarikat dan negara lain yang mungkin tidak menawarkan tahap perlindungan privasi yang sama seperti undang-undang di negara tempat tinggal atau kewarganegaraan anda.

Amalan privasi EA mematuhi Sistem Peraturan Privasi Merentas Sempadan APEC. Sistem APEC CBPR menyediakan rangka kerja bagi organisasi bagi memastikan perlindungan maklumat peribadi yang dipindahkan di kalangan ekonomi APEC yang mengambil bahagian. Maklumat lanjut tentang rangka kerja APEC boleh didapati di https://www.apec.org/Groups/Committee-on-Trade-and-Investment/~/media/Files/Groups/ECSG/CBPR/CBPR-PoliciesRulesGuidelines.ashx.

Electronic Arts Inc. memegang pensijilan di bawah Perisai Privasi EU-AS dan Switzerland-AS yang boleh didapati di www.privacyshield.gov. Apabila Electronic Arts Inc. memindahkan maklumat dari Kawasan Ekonomi Eropah (EEA), United Kingdom dan Switzerland kepada ahli gabungan, ejen atau penyedia perkhidmatan lain yang berada di luar EEA, United Kingdom dan Switzerland, ia akan berbuat demikian dalam mematuhi prinsip 'Kebertanggungjawaban untuk Pindahan Seterusnya' bagi Perisai Privasi.

6. Cara Kami Melindungi Maklumat Anda

Keselamatan maklumat anda ialah keutamaan di EA dan kami mengambil pelbagai langkah untuk membantu melindunginya, termasuk penyulitan maklumat yang sensitif. Walaupun begitu, tiada langkah keselamatan yang 100% sempurna. Kami tidak boleh menjamin keselamatan maklumat anda dan tidak memikul sebarang tanggungjawab untuk penggunaan atau akses tanpa kebenaran kepada maklumat anda di bawah kawalan kami.

7. Kanak-kanak

EA mengiktiraf kepentingan melindungi privasi kanak-kanak dalam talian. Kebanyakan permainan dalam talian dan mudah alih EA dan Perkhidmatan adalah ditujukan untuk orang dewasa dan tanpa sengaja mengumpul maklumat peribadi daripada kanak-kanak. Di Amerika Syarikat, seorang kanak-kanak ditakrifkan oleh undang-undang sebagai seseorang yang berusia di bawah 13 tahun. Apabila berkenaan, kami mengikuti garis panduan umur minimum berbeza yang ditetapkan oleh undang-undang negara atau wilayah lain.

Apabila pemain mengenal pasti diri mereka sebagai kanak-kanak, kami akan:
(1) mendapatkan persetujuan daripada ibu bapa untuk menggunakan maklumat peribadi anak-anak mereka menurut undang-undang yang berkenaan. Sebagai contoh, kami membenarkan ibu bapa untuk mencipta Akaun EA kanak-kanak pada Perkhidmatan tertentu, dan dengan persetujuan ibu bapa EA akan mengumpul dan menggunakan maklumat peribadi kanak-kanak yang tertentu untuk menguruskan Akaun EA kanak-kanak;

(2) menyahdayakan ciri dalam Perkhidmatan tertentu yang dapat membenarkan kanak-kanak berkongsi maklumat yang mengenal pasti mereka secara langsung. Contohnya, kami akan menyahdayakan ciri untuk kanak-kanak yang membenarkan mereka memasukkan maklumat peribadi (contohnya sembang atau mesej teks) dalam permainan dalam talian atau berbilang pemain;

(3) mengumpul dan menggunakan maklumat tertentu untuk tujuan terhad sahaja. Contohnya, kami mungkin menghantar pemberitahuan dalam apl setempat, yang tidak bergantung pada pengumpulan maklumat peribadi. Juga, pengecam berterusan (cth. alamat IP atau peranti pengecam pengiklanan mudah alih) boleh dikumpulkan untuk menyokong operasi dalaman kami, seperti: (4) tidak mensyaratkan penyertaan kanak-kanak dalam sesuatu aktiviti (contohnya peraduan) berasaskan pendedahan lebih banyak maklumat peribadi daripada yang diperlukan secara munasabah untuk mengambil bahagian dalam aktiviti. Dengan aktiviti berkaitan Perkhidmatan yang tertentu, kami mungkin tidak membenarkan kanak-kanak untuk menyertai sama sekali, walaupun jika kami mempunyai persetujuan.

Kawalan dan pilihan ibu bapa:
Jika anda ialah ibu bapa dan ingin membatalkan persetujuan yang telah anda berikan, menyemak maklumat yang dikumpulkan daripada anak anda atau mahu maklumat tersebut dipadamkan, hubungi Pentadbir Dasar Privasi yang sesuai untuk negara anda yang disenaraikan di privacyadmin.ea.com. Jika kami menyedari bahawa seseorang kanak-kanak telah memberikan kami maklumat peribadi, kami akan memadamkan sebarang maklumat peribadi yang kami telah kumpulkan, melainkan kami mempunyai kewajipan undang-undang untuk mengekalkannya, dan menamatkan akaun kanak-kanak dan/atau mengembalikan mereka kepada pengalaman bawah umur, seperti yang berkenaan.

Jika kami membuat perubahan material terhadap cara kami mengumpul, menggunakan, berkongsi atau selainnya memproses maklumat peribadi anak anda, kami akan memaklumkan kepada ibu bapa melalui e-mel atau melalui cara lain seperti dikehendaki oleh undang-undang yang berkenaan.

Kami menggalakkan anda untuk berbincang dengan anak anda tentang berkomunikasi dengan orang yang tidak dikenali dan risiko mendedahkan maklumat peribadi dalam talian. Anda dan anak anda perlu menyemak laman web Keselamatan Dalam Talian kami di https://tos.ea.com/legalapp/OnlineSafety/US/en/PC/ untuk maklumat tambahan mengenai penggunaan Internet dengan selamat.

8. Pilihan dan Kawalan Anda

Kami memberi anda pilihan yang bermakna apabila ia berkenaan pengumpulan dan kegunaan maklumat anda. Sebagai contoh, jika anda tidak lagi ingin menerima e-mel pemasaran daripada EA, anda boleh mengklik pautan berhenti melanggan yang disertakan dalam pengaki setiap e-mel pemasaran yang kami hantar.

Untuk melaksanakan mana-mana hak yang disenaraikan di bawah, anda boleh menghubungi kami melalui help.ea.com atau Pentadbir Dasar Privasi yang sesuai untuk negara anda yang disenaraikan di privacyadmin.ea.com melalui e-mel, mel pos atau telefon. Untuk melindungi keselamatan akaun dan maklumat peribadi anda, anda akan diminta untuk mengesahkan pemilikan akaun anda sebelum menjalankan hak ini. Setelah anda mengesahkan pemilikan akaun, anda mungkin juga dikehendaki memberikan pengesahan anda yang membenarkan ejen melaksanakan hak ini untuk anda.

Hak anda untuk dipadamkan. Anda boleh menyahaktifkan Akaun EA anda atau memadam maklumat peribadi yang dikaitkan dengan akaun anda dengan menghubungi kami melalui help.ea.com atau Pentadbir Dasar Privasi di negara anda yang disenaraikan di laman kami di privacyadmin.ea.com. Jika anda berbuat demikian, anda tidak lagi akan mempunyai akses kepada permainan EA atau Perkhidmatan yang berkaitan dengan akaun anda. Ambil perhatian bahawa EA boleh mengekalkan maklumat yang diperlukan untuk menyelesaikan pertikaian, menguatkuasakan perjanjian pengguna kami, melindungi hak perundangan kami dan mematuhi keperluan teknikal dan perundangan dan kekangan yang berkaitan dengan keselamatan, integriti dan operasi Perkhidmatan kami. Jika tidak, kami akan mengekalkan maklumat peribadi anda selama yang semunasabahnya diperlukan untuk menyediakan anda dengan, mencipta dan meningkatkan Perkhidmatan kami, dan untuk mematuhi perundangan.

Hak anda untuk mengakses. Anda boleh mengakses maklumat peribadi yang kami simpan tentang anda dalam format mudah alih. Anda boleh memuat turun salinan maklumat Akaun EA dengan melawat Akaun EA anda dan mengklik tab "Data EA Anda", atau dengan melawat: https://myaccount.ea.com/cp-ui/downloaddata/index. Untuk meminta akses kepada data tambahan, sila hubungi kami melalui help.ea.com. Sebelum kami memproses sebarang permintaan, kami mungkin meminta maklumat peribadi tertentu untuk mengesahkan identiti anda.

Hak anda untuk pembetulan. Anda boleh meminta pembetulan maklumat peribadi anda di mana ia tidak tepat atau tidak lengkap. Dalam sesetengah kes, kami mungkin menyediakan alat layan diri, seperti pada portal pelanggan Akaun EA di https://myaccount.ea.com/cp-ui/aboutme/index, yang membolehkan anda mengemas kini beberapa maklumat peribadi anda.

Hak anda untuk menarik diri atau membantah pemprosesan tertentu. Anda mungkin mempunyai hak untuk menarik diri daripada menjual maklumat peribadi anda kepada pihak ketiga, jika berkenaan, atau membantah beberapa pemprosesan data anda, di mana permintaan tersebut dibenarkan oleh undang-undang.

Untuk maklumat lanjut, lawati: https://tos.ea.com/legalapp/WEBPRIVACYCA/US/en/PC/.

Anda juga boleh melaraskan tetapan pelayar anda untuk menyekat penjejakan dalam talian tertentu, seperti kuki, seperti yang diterangkan lebih lanjut dalam Bahagian 2(A).

Anda mempunyai hak untuk tidak menerima layanan diskriminasi untuk menjalankan hak privasi yang diterangkan dalam bahagian ini.

9. Perkhidmatan Pihak Ketiga

Laman web dan Perkhidmatan kami mungkin mengandungi iklan atau pautan kepada perkhidmatan pihak ketiga (seperti butang "Suka" Facebook atau pautan ke laman web pihak ketiga). Jika anda mengklik pada pautan tersebut, termasuk iklan, anda akan meninggalkan Perkhidmatan EA dan pergi ke perkhidmatan pihak ketiga atau laman yang anda pilih. Jika anda melawat laman web pihak ketiga atau menggunakan perkhidmatan pihak ketiga, anda perlu merujuk dasar privasi perkhidmatan atau laman tersebut kerana penggunaan laman dan perkhidmatan pihak ketiga oleh anda dikawal oleh dasar privasi mereka.

10. Perubahan Dasar Kami

Sekali-sekala, kami mungkin mengemas kini dasar privasi ini. Apabila kami berbuat demikian, kami akan menyemak tarikh "terakhir dikemas kini" di bahagian atas dasar. Jika terdapat perubahan material kepada dasar ini, kami akan menggunakan usaha yang munasabah untuk memaklumkan anda sama ada dengan menyiarkan secara jelas notis perubahan tersebut sebelum ia berkuat kuasa atau dengan menghantar pemberitahuan secara langsung kepada anda seperti yang diperlukan di bawah undang-undang setempat.

11. Hubungi Kami

Jika anda mempunyai aduan atau soalan mengenai dasar ini, sila hubungi Pentadbir Dasar Privasi untuk rantau anda yang disenaraikan di privacyadmin.ea.com. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi pegawai perlindungan data kami di dpo@ea.com. Jika anda mempunyai kerisauan yang belum terlerai tentang privasi atau penggunaan data yang kami belum tangani dengan memuaskan, sila hubungi penyedia penyelesaian pertikaian pihak ketiga kami yang berpangkalan di Amerika Syarikat (percuma) di https://feedback-form.truste.com/watchdog/request. Kami akan memberi respons kepada permintaan anda dalam jangka masa yang munasabah.

Pengawal maklumat peribadi yang diproses di bawah dasar ini adalah Electronic Arts Inc., 209 Redwood Shores Parkway, Redwood City, CA 94065. Wakil Electronic Arts Inc. di Kesatuan Eropah ialah Electronic Arts Limited, Onslow House, Onslow Street, Guildford, GU1 4TN, United Kingdom.

12. Hak untuk Menghubungi Pihak Berkuasa Perlindungan Data

Jika anda mempunyai kebimbangan tentang cara kami mengumpul dan menggunakan maklumat, sila hubungi kami. Anda juga berhak menghubungi Pihak Berkuasa Perlindungan Data tempatan anda jika anda mahu. Maklumat hubungan untuk Pihak Berkuasa Perlindungan Data di EU boleh didapati di ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.htm.

13. Maklumat Lanjut

Untuk maklumat lanjut dan kemas kini kepada dasar ini, lawati privacy.ea.com/my.

Dasar Privasi dan Kuki Semasa