Electronic Arts Inc.
Dasar Privasi dan Kuki

Kemas kini Terakhir: 14 Mei 2021

Pensijilan Privasi TRUSTe TRUSTe

Privasi anda adalah penting bagi EA dan kami bertanggungjawab untuk menjaganya secara serius. Dasar ini menerangkan bagaimana Electronic Arts Inc. (“EA”) sebagai pengawal data, memproses maklumat peribadi yang dikumpul mengenai anda apabila anda menggunakan produk dan perkhidmatan mudah alih, dalam talian dan kandungan dimuat turun kami atau apabila anda hadir ke acara secara langsung yang dianjurkan oleh atau berkaitan dengan EA (secara bersama “Perkhidmatan”). Dalam beberapa keadaan, anak syarikat dan/atau gabungan EA boleh dianggap sebagai pengendali data, sama ada bersama dengan EA atau bersendiri. Sekiranya berlaku demikian, kami akan memaklumkan anda.

SENARAI KANDUNGAN

  1. Maklumat yang Kami Kumpul
  2. Cara Kami Mengumpul Maklumat
  3. Cara Kami Menggunakan Maklumat Anda
  4. Maklumat yang Kami Kongsi dengan Pihak Ketiga
  5. Tempat Kami Menyimpan Maklumat Anda
  6. Cara Kami Melindungi Maklumat Anda
  7. Kanak-kanak
  8. Pilihan dan Kawalan Anda
  9. Perkhidmatan Pihak Ketiga
  10. Perubahan Dasar Kami
  11. Hubungi Kami
  12. Hak untuk Menghubungi Pihak Berkuasa Perlindungan Data

1. Maklumat yang Kami Kumpul

Maklumat yang kami kumpulkan bergantung pada perkhidmatan yang anda gunakan dan cara anda menggunakannya. Sila lihat di bawah untuk maklumat lanjut.
  1. Maklumat yang Anda Berikan kepada Kami Secara Langsung

    Kami mengumpul maklumat yang anda berikan kepada kami, termasuk tetapi tidak terhad kepada:

    • Maklumat Akaun EA anda, termasuk alamat e-mel, nama pengguna, nama sebenar, negara, tarikh lahir, nombor telefon dan kata laluan anda;
    • Soalan dan jawapan keselamatan;
    • Maklumat yang anda berikan sebagai respons kepada kaji selidik mengenai Perkhidmatan kami;
    • Maklumat yang anda berikan apabila mendapatkan bantuan daripada kami seperti nama, nombor telefon dan rekod anda (termasuk rakaman panggilan) tentang isu yang anda alami; dan
    • Maklumat bil, seperti nama, nombor kad pembayaran, butiran akaun pembayaran dan alamat penghantaran.

  2. Maklumat yang Anda Berikan Apabila Bermain Dalam Talian

    Apabila anda menyertai ciri sosial seperti sembang, sebarang audio, visual dan/atau maklumat elektronik yang anda dedahkan mungkin dibaca, disalin, dikumpul atau digunakan oleh pemain lain, dan boleh didapati secara terbuka. Sila pastikan tetapan privasi anda mencerminkan pilihan anda.

    Apabila anda menyertai permainan berbilang pemain dalam talian, maklumat profil dalam permainan, permainan dan statistik boleh dilihat oleh semua. Dalam beberapa tajuk kami, apabila anda memainkan mod berbilang pemain yang tertentu, kita merakam permainan anda dan memainkannya semula kepada pemain lain. Dalam mod permainan yang bersaing, seperti FUT Champions, kami boleh merakam permainan anda, dan input butang pengawal anda, dan memainkan semula ini bersama-sama dengan maklumat profil dalam permainan anda serta statistik permainan kepada pemain lain dalam permainan dan di acara EA langsung atau acara rakan kongsi.


  3. Maklumat Lain yang Kami Kumpulkan Apabila Anda Menggunakan Perkhidmatan Kami

    Kami mungkin mengumpulkan maklumat lain secara automatik apabila anda menggunakan Perkhidmatan kami, termasuk tetapi tidak terhad kepada:

    • Alamat IP;
    • Maklumat tentang peranti, peralatan dan perisian anda, seperti pengecam peralatan anda, pengecam peralatan mudah alih (seperti Apple Identifier untuk Pengiklanan [IDFA], dan/atau ID Pengiklanan Android [AAID]), jenis platform, tetapan dan komponen, perisian EA dan kemas kini yang telah anda pasang, dan kehadiran pemalam yang diperlukan;
    • Data geolokasi anggaran (diperoleh daripada tetapan IP atau peranti);
    • Maklumat pelayar, termasuk jenis pelayar anda dan bahasa pilihan;
    • Halaman yang merujukkan dan halaman keluar, termasuk halaman yang dilihat dan interaksi lain dengan kandungan web;
    • Butiran tentang permainan EA atau Perkhidmatan yang anda beli atau peroleh, dan penggunaan anda dengannya;
    • Maklumat acara peranti, termasuk laporan kerosakan, permintaan dan rujukan URL dan butiran aktiviti sistem (cth. sama ada anda menghadapi ralat memainkan permainan kami atau kehilangan capaian Internet); dan
    • Maklumat lain (seperti persamaan anda) yang mungkin anda berikan sebagai sebahagian daripada penyertaan anda dalam acara langsung.

    Kami juga mungkin mengumpul dan menyimpan maklumat secara setempat pada peranti anda, menggunakan mekanisme seperti kuki, storan web pelayar (termasuk HTML 5) dan cache data aplikasi.

  4. Maklumat Yang Diberikan kepada Kami oleh Pihak Ketiga

    Kami mungkin menerima maklumat tentang anda yang terkandung dalam akaun pengguna pihak ketiga apabila anda menggunakan Perkhidmatan dalam talian EA pada atau melalui platform pihak ketiga, termasuk tetapi tidak terhad kepada yang disenaraikan di bawah. Maklumat ini diberikan kepada EA sebagai sebahagian daripada penubuhan atau pemautan Akaun EA, yang diperlukan untuk mengakses perkhidmatan dalam talian EA. Penggunaan Perkhidmatan dalam talian EA anda melalui pihak ketiga ini menunjukkan persetujuan anda untuk pemindahan maklumat ini. Contoh maklumat yang kami terima disediakan di bawah. Sila ambil perhatian bahawa kami tidak pernah menerima nombor kad kredit anda atau maklumat kewangan lain daripada pihak ketiga ini sebagai sebahagian daripada penetapan atau pemautan Akaun EA.

    • Sistem PlayStation®3, Sistem PlayStation®4 & Konsol PlayStation®5. Sony menyediakan akaun untuk PlayStation™Network anda dengan maklumat seperti ID Dalam Talian, alamat e-mel, negara, bahasa, senarai rakan, tarikh lahir dan pilihan tertentu anda.

    • Xbox Live. Microsoft menyediakan maklumat seperti Gamertag, alamat e-mel, negara, bahasa, senarai rakan, tarikh lahir dan pilihan tertentu anda.

    • Wii / Wii U / Nintendo Switch™. Nintendo menyediakan (seperti yang berkenaan dengan peranti yang anda ada) maklumat seperti watak Mii anda, nama samaran, ID Rangkaian Nintendo, Akaun Nintendo, alamat e-mel, negara, bahasa, senarai rakan, tarikh lahir, dan pilihan tertentu.

    • Google Stadia. Google menyediakan maklumat seperti Stadia Name, negara dan maklumat profil Stadia dan pilihan lain anda. Butiran tambahan mengenai maklumat yang boleh diterima oleh EA adalah dalam Stadia Privacy Notice (Notis Privasi Stadia).

    Platform Permainan Sosial. Apabila anda menggunakan platform permainan sosial pihak ketiga (cthnya, Discord, Twitch) dan memautkan akaun EA anda, kami mungkin menerima maklumat yang berkaitan dengan akaun anda pada platform tersebut. Sila semak notis yang dikemukakan kepada anda semasa memautkan akaun anda untuk butiran mengenai maklumat yang diterima oleh EA.

    Platform Mudah Alih. Jika anda bermain atau membeli permainan kami pada peranti mudah alih dan/atau tablet anda, kami menerima maklumat tentang anda daripada gedung apl dan penyedia platform mudah alih yang lain. Maklumat ini termasuk nama pengguna dan/atau ID peranti anda dan bukti bahawa anda membuat pembelian, seperti yang tertakluk, tetapi tidak termasuk sebarang maklumat kewangan. Sesetengah platform mudah alih kami boleh menghantar maklumat yang anda benarkan ia sediakan kepada kami. Permainan mudah alih kami juga mungkin meminta maklumat peribadi tambahan daripada anda, seperti token pemberitahuan tolak, lokasi khusus peranti anda atau senarai hubungan dan kami akan mengumpul maklumat ini hanya jika anda memberi kami persetujuan anda.

    Pihak Ketiga Lain

    Kami mungkin menerima maklumat daripada pihak ketiga lain, seperti Facebook atau Apple Game Center, apabila anda menggunakan perkhidmatan ini dengan permainan kami. Kami juga mungkin menerima maklumat tentang anda apabila pemain lain memilih untuk berkongsi senarai kenalan mereka dengan kami atau dari laman web umum yang tersedia.

  5. Kategori Maklumat Peribadi Yang Diproses

    Bergantung pada penggunaan Perkhidmatan kami, kategori maklumat peribadi berikut mungkin telah dikumpul, dikongsi, dijual atau didedahkan dalam tempoh 12 bulan sebelumnya (kerana aktiviti pemprosesan ini ditakrifkan di bawah undang-undang privasi yang berkenaan, seperti California Consumer Privacy Act "CCPA"):

    • Pengecam; seperti nama sebenar, nama pengguna, nama akaun, e-mel, pengecam dalam talian, pengecam peranti, alamat IP atau pengecam peranti mudah alih;
    • Maklumat pembelian; seperti nombor kad pembayaran, butiran akaun pembayaran, alamat pengebilan, dan maklumat pembayaran lain;
    • Ciri-ciri Klasifikasi Dilindungi di bawah undang-undang negeri atau persekutuan; seperti umur atau jantina;
    • Maklumat Komersial; seperti interaksi produk atau perkhidmatan dan sejarah pembelian;
    • Maklumat Aktiviti Rangkaian Internet atau Elektronik; seperti, sejarah pelayaran, sejarah carian dan maklumat mengenai interaksi dengan permainan, laman web, aplikasi dan/atau iklan kami;
    • Data geolokasi anggaran (secara kasar) seperti data lokasi diperoleh daripada IP atau tetapan peranti;
    • Maklumat Audio atau Elektronik; seperti apabila anda bermain permainan kami, memainkan mod berbilang pemain tertentu, menggunakan ciri sembang, atau mengambil bahagian dalam mod permainan persaingan atau acara langsung;
    • Inferens; seperti keutamaan pengguna yang diambil daripada perkara-perkara di atas.

    Dalam situasi tertentu, kami mungkin mengumpul maklumat tambahan, contohnya:

    • Jika anda penerima hadiah peraduan atau cabutan bertuah yang memerlukan laporan cukai, kami mungkin mengumpul pengecam yang dikaitkan dengan dokumen yang dikeluarkan oleh kerajaan anda (seperti nombor kad pengenalan).
    • Jika anda mengambil bahagian dalam acara permainan persaingan, kami mungkin mengumpul pengecam yang dikaitkan dengan dokumen yang dikeluarkan oleh kerajaan anda (seperti nombor pasport), maklumat kewangan (seperti akaun bank) dan maklumat berkaitan kesihatan.
    • Jika anda mengambil bahagian dalam kajian pengalaman pengguna, kami mungkin mengumpul maklumat kewangan (seperti akaun bank), maklumat berkaitan kesihatan dan rakaman video permainan anda, serta imej anda yang dirakam sepanjang sesi.

  6. Asas Perundangan untuk Pemprosesan

    Asas perundangan kami untuk memproses maklumat peribadi berbeza bergantung kepada negara tempat tinggal anda, seperti yang ditunjukkan apabila anda membuat akaun anda.

    Jika anda adalah penduduk Kawasan Ekonomi Eropah atau di bawah bidang kuasa di mana keperluan undang-undang yang sama mungkin terpakai seperti Brazil, Switzerland dan Amerika Syarikat, kami bergantung kepada beberapa asas perundangan untuk memproses maklumat tentang anda, berdasarkan jenis maklumat dan konteks di mana kami mengumpulkan maklumat tersebut. Kami akan memproses maklumat tentang anda apabila kami mempunyai persetujuan anda, apabila kami mempunyai kepentingan yang sah untuk berbuat demikian, apabila pemprosesan adalah perlu bagi pelaksanaan kontrak dengan anda, dan/atau apabila kami mempunyai kewajipan undang-undang untuk memproses maklumat anda. Contohnya, kami pada kebiasaannya bergantung pada:

    • keizinan apabila meletakkan kuki pada peranti anda di web (melalui pengurus persetujuan kuki kami) untuk menghantar e-mel pemasaran kepada anda atau untuk menyampaikan pengiklanan yang disasarkan kepada pihak ketiga kepada anda dalam Perkhidmatan kami;
    • kepentingan sah kami untuk memproses maklumat anda apabila menyediakan anda dengan sokongan perkhidmatan pelanggan, untuk menyediakan pemasaran yang disasarkan bagi Perkhidmatan kami, untuk pencegahan penipuan dan tujuan keselamatan; dan
    • berdasarkan keperluan kontrak untuk memproses maklumat apabila anda mencipta Akaun EA untuk membolehkan kami menyediakan Perkhidmatan kepada anda.

    Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai asas undang-undang di mana kami bergantung untuk memproses maklumat anda bagi tujuan tertentu, sila hubungi kami melalui pilihan dalam Bahagian 11 di bawah.

2. Cara Kami Mengumpul Maklumat

Kami dan pihak ketiga menggunakan teknologi yang diterangkan di bawah untuk mengumpul maklumat bagi menyampaikan Perkhidmatan kami.
  1. Kuki dan Teknologi yang Serupa

    Kuki ialah fail teks kecil yang disimpan pada pelayar Internet anda. Kami dan pihak ketiga menggunakan kuki dan teknologi yang serupa untuk membantu kami memahami perkara seperti laman web, ciri atau iklan yang anda lihat dan permainan yang anda main. Maklumat ini membantu kami menjejaki troli membeli-belah anda, mengukur keberkesanan pengiklanan kami, memastikan anda tidak melihat iklan yang sama berulang kali dan sebaliknya meningkatkan pengalaman anda. Anda boleh menyahdayakan kuki, mengehadkan jenis kuki yang anda benarkan atau tetapkan pelayar anda untuk memberi amaran kepada anda apabila kuki dihantar. Sila rujuk panduan yang disediakan oleh pelayar web individu anda jika anda ingin membantu dalam menguruskan pilihan kuki anda. Kami juga menawarkan alat persetujuan kuki di wilayah tertentu untuk membantu anda menguruskan kuki anda.

    Kami boleh menggunakan piksel penjejakan atau GIF jelas untuk mengumpul maklumat mengenai penggunaan Perkhidmatan kami dan respons anda kepada e-mel pemasaran kami. Kami menggunakan fail log Internet (yang mengandungi data teknikal seperti alamat IP anda) untuk memantau trafik pada perkhidmatan kami, menyelesaikan masalah teknikal, mengesan dan mencegah penipuan, dan menguatkuasakan Perjanjian Pengguna kami. Pada masa ini, kami tidak bertindak balas kepada isyarat Jangan Jejak (Do Not Track, DNT). Anda boleh memilih untuk keluar daripada jenis penjejakan tertentu pada laman web, termasuk analisis tertentu dan pengiklanan yang disesuaikan dengan mengubah tetapan kuki dalam pelayar anda atau melalui alat persetujuan kami, apabila berkenaan.

    Kami juga menggunakan teknologi Analisis, Pengiklanan dan Anti Penipuan dalam Perkhidmatan kami. Teknologi ini boleh menggunakan kuki yang sama atau mekanisme yang serupa seperti yang diterangkan di bawah.

  2. Teknologi Analisis

    Kami menggunakan teknologi analisis dalaman dan pihak ketiga untuk mengumpul maklumat tentang cara anda menggunakan Perkhidmatan kami, komputer atau peranti anda dan kesihatan Perkhidmatan kami.

    Sebagai contoh, kami mungkin mengumpul dan menyimpan data daripada komputer atau peranti anda apabila anda menggunakan Perkhidmatan kami. Maklumat ini termasuk maklumat teknikal dan berkaitan tentang komputer atau peranti anda dan sistem pengendalian dan/atau sistem rangkaian (seperti Alamat IP dan ID peranti), maklumat tentang penglibatan anda dengan ciri, permainan dan statistik penggunaan tertentu, interaksi sistem dan perkakasan persisian untuk tujuan yang diterangkan dalam Bahagian 3 di bawah. Jika anda bermain permainan di luar talian tanpa bersambung ke Internet, data ini akan disimpan pada peranti anda dan dihantar kepada kami apabila peranti anda bersambung ke Internet. Jika anda menyertai Perkhidmatan dalam talian, kami juga mungkin mengumpul, menggunakan, menyimpan, menghantar dan memaparkan data peribadi dan/atau statistik anda secara terbuka mengenai permainan anda (termasuk markah, kedudukan dan pencapaian), atau mengenal pasti kandungan yang dicipta dan dikongsi oleh anda dengan pemain lain.

    Teknologi analisis pihak ketiga yang diintegrasikan ke dalam Perkhidmatan kami mungkin (termasuk intergrasi SDK [Kit Pembangunan Perisian] dan API [Antara Muka Program Aplikasi]) menggabungkan maklumat yang mereka kumpulkan berkaitan dengan penggunaan Perkhidmatan EA anda dengan maklumat yang telah mereka kumpulkan secara bebas dari semasa ke semasa dan/atau merentasi platform yang berbeza. Kebanyakan syarikat ini mengumpul dan menggunakan maklumat menurut dasar privasi mereka sendiri. Senarai syarikat analisis pihak ketiga yang beroperasi dalam Perkhidmatan kami serta cara untuk memilih untuk tidak mengikuti mereka boleh didapati di privacyappendix.ea.com.

  3. Teknologi Penyampaian Iklan

    Beberapa Perkhidmatan kami menggunakan teknologi penyampaian iklan yang menggunakan kuki, GIF jelas, suar web, piksel penjejakan, SDK, API dan teknologi lain yang serupa untuk menyampaikan tawaran dan pengiklanan kepada anda dalam Perkhidmatan EA serta di platform dan tapak pihak ketiga, serta untuk mengukur prestasi kempen pengiklanan kami. Sesetengah teknologi ini boleh disegerakkan atau disambungkan dengan tingkah laku merentasi laman web lain, aplikasi mudah alih dan peranti berbeza untuk menyesuaikan pengiklanan dengan minat anda. Sebagai contoh, anda mungkin disiarkan dengan tawaran untuk permainan yang kami fikir anda mungkin nikmati. Atau jika anda menyatakan minat dalam permainan, anda mungkin menerima iklan kemudian untuk permainan tersebut atau Perkhidmatan yang serupa pada EA atau laman pihak ketiga. Teknologi pengiklanan dalam permainan yang lain membolehkan tawaran dimuat naik sementara kepada permainan anda, pelayar web atau peranti mudah alih dan kemudian digantikan semasa anda berada dalam talian.

    Teknologi ini mengumpul dan menggunakan maklumat supaya kami boleh menyediakan tawaran dan pengiklanan yang sesuai kepada anda, mengukur keberkesanan dan pengagihan tawaran dan pengiklanan ini, serta untuk memahami bagaimana pengguna berinteraksi dengan Perkhidmatan kami. Sebagai tambahan kepada pengecam dan maklumat tertentu yang disenaraikan dalam seksyen 1(C) di atas, maklumat ini mungkin termasuk:

    • Iklan yang disiarkan dan lokasi iklan;
    • Tempoh masa iklan boleh dilihat;
    • Jenis domain, alamat IP, saiz iklan;
    • Interaksi anda, jika ada, dengan iklan; dan
    • Respon iklan.

  4. Syarikat pengiklanan pihak ketiga boleh menggabungkan maklumat yang dikumpulkan dalam konteks untuk menyampaikan tawaran kepada anda melalui Perkhidmatan kami dengan maklumat lain yang telah mereka kumpulkan secara bebas dari semasa ke semasa dan/atau merentasi laman web yang berbeza. Kebanyakan syarikat ini mengumpul dan menggunakan maklumat menurut dasar privasi mereka sendiri. Senarai syarikat penyiaran iklan yang mengendalikan rangkaian mereka sendiri di Perkhidmatan kami dan cara untuk memilih keluar sehingga tahap yang berkenaan boleh didapati di privacyappendix.ea.com.

    Untuk mengetahui lebih lanjut tentang beberapa amalan rangkaian pengiklanan ini, atau untuk memilih keluar daripada pengiklanan disasarkan pihak ketiga, anda boleh melayari www.networkadvertising.org, www.aboutads.info/choices, youradchoices.ca, atau www.youronlinechoices.eu. Harap maklum bahawa memilih keluar tidak bermakna anda tidak akan nampak iklan; ia lebih kepada bermaksud bahawa iklan yang anda lihat mungkin tidak begitu berkaitan dengan anda.

  5. Teknologi Pencegahan Anti Penipuan

    Kami berusaha untuk menyediakan persekitaran permainan yang selamat dan adil kepada semua pemain. Apabila anda menggunakan Perkhidmatan kami, kami atau pihak ketiga mungkin menggunakan kuki dan teknologi yang serupa serta mengumpulkan data tentang mesin atau peranti anda, untuk mencipta "cap jari" mesin atau "cincangan" bagi komponen mesin anda, untuk tujuan pencegahan penipuan, keselamatan dan pengesahan. Kami juga mungkin memantau maklumat yang sedia ada secara terbuka, laman pihak ketiga dan/atau menggunakan teknologi anti penipuan dengan Perkhidmatan kami, termasuk algoritma anti penipuan dan penyalahgunaan automatik. Jika anda percaya bahawa akses anda kepada permainan dan/atau Perkhidmatan kami telah disekat oleh teknologi ini secara salah, sila hubungi EA Help di help.ea.com.

3. Cara Kami Menggunakan Maklumat Anda

Kami menggunakan maklumat peribadi anda, baik secara individu dan digabungkan bersama-sama, dengan cara berikut.

Untuk mengendalikan perniagaan kami dan untuk meningkatkan dan memperibadikan pengalaman permainan anda, termasuk:
Untuk memberikan sokongan kepada anda, termasuk:
Untuk memperibadikan komunikasi kami dengan anda, termasuk:
Kami mengekalkan maklumat yang dikumpul selama mana yang perlu untuk menyediakan Perkhidmatan dan kami boleh mengekalkan maklumat tersebut selepas tempoh tersebut jika perlu atas sebab-sebab perundangan, operasi atau lain-lain yang sah.

Kami juga mungkin membatalkan pengenalpastian, mengawanama atau menggabungkan maklumat yang kami kumpulkan, atau mengumpulnya dengan cara supaya anda tidak dikenal pasti secara langsung. Kami boleh menggunakan dan berkongsi maklumat tersebut seperti yang diperlukan untuk tujuan perniagaan kami dan seperti yang dibenarkan oleh undang-undang yang berkenaan.

4. Maklumat yang Kami Kongsi dengan Pihak Ketiga

Kami tidak berkongsi, menjual, atau sebaliknya mendedahkan maklumat peribadi kepada pihak ketiga (kerana aktiviti pemprosesan ini ditakrifkan di bawah undang-undang privasi yang berkenaan, seperti California Consumer Privacy Act), kecuali seperti yang diterangkan di bawah.

Penyedia perkhidmatan. Kami menggunakan pihak ketiga yang terletak di dalam dan di luar negara tempat tinggal anda (termasuk di luar Kawasan Ekonomi Eropah (EEA)) untuk mengumpul atau memproses maklumat peribadi bagi pihak kami untuk tujuan yang diterangkan dalam Bahagian 3 di atas, termasuk tetapi tidak terhad kepada menjalankan kaji selidik pasaran, menyediakan perkhidmatan IT dan perkhidmatan berkaitan, memudahkan pemprosesan kad kredit, memudahkan acara langsung, atau menghantar e-mel. Kami mensyaratkan bahawa mana-mana pihak ketiga menggunakan data hanya bagi pihak kami dan untuk tujuan yang selaras dengan dasar ini.

Rakan niaga. Kami mungkin memberikan maklumat peribadi kepada rakan kongsi perniagaan yang kami bersama-sama menawarkan Perkhidmatan. Rakan kongsi ini termasuklah syarikat yang menyediakan platform untuk anda bermain permainan kami seperti Sony (sistem PlayStation®4 atau konsol PlayStation®5), Microsoft (Xbox) atau lain-lain.

Ahli Gabungan. Kami mungkin berkongsi maklumat peribadi dengan syarikat gabungan kami seperti yang diperlukan untuk tujuan yang dinyatakan dalam notis ini.

Rakan kongsi pengiklanan. Melalui Perkhidmatan kami, kami mungkin membenarkan rakan kongsi pengiklanan pihak ketiga untuk memanfaatkan teknologi dan alat penjejakan lain untuk mengumpul maklumat mengenai penggunaan Perkhidmatan EA dan peranti anda (cth., alamat IP anda, pengecam mudah alih, halaman yang dilawati, lokasi, maklumat pelayar, masa dalam sehari). Kami juga boleh menggabungkan dan berkongsi maklumat tersebut dan maklumat lain (seperti maklumat akaun anda yang telah dikenal pasti, maklumat demografi, spesifikasi perkakasan dan sejarah pembelian terdahulu) dengan rakan kongsi pengiklanan pihak ketiga. Rakan kongsi pengiklanan ini boleh menggunakan maklumat ini (dan maklumat serupa yang dikumpulkan dari laman web lain) untuk tujuan menyampaikan iklan yang disasarkan kepada anda apabila anda melawati tapak web pihak ketiga dalam rangkaian mereka. Amalan ini biasanya dirujuk sebagai "pengiklanan berasaskan minat" atau "pengiklanan tingkah laku dalam talian." Kami mungkin membenarkan akses kepada data lain yang dikumpul oleh Perkhidmatan untuk berkongsi maklumat yang mungkin berguna, berkaitan, bernilai ataupun diminati oleh anda.

Jika anda memilih untuk tidak berkongsi maklumat peribadi EA anda dengan rakan kongsi pengiklanan pihak ketiga, anda boleh mengikuti arahan pada halaman ini untuk mengubah tetapan anda.

Selain itu, sila rujuk Seksyen 2(D) di atas untuk maklumat lanjut mengenai pilihan anda berkenaan pengiklanan dalam talian.


Pendedahan untuk melindungi kami atau orang lain. Kami boleh mengakses, mengekalkan dan mendedahkan apa-apa maklumat yang kami simpan yang berkaitan dengan anda kepada pihak luar jika kami, dengan niat baik, percaya berbuat demikian diperlukan atau sesuai untuk: mematuhi penguatkuasaan undang-undang atau permintaan keselamatan negara dan proses perundangan, seperti perintah mahkamah atau sepina; melindungi hak, harta atau keselamatan kami atau orang lain; menguatkuasakan dasar atau kontrak kami; mengutip jumlah terhutang kepada kami; atau membantu dengan penyiasatan atau pendakwaan aktiviti haram yang disyaki atau sebenar. Secara khususnya, jika kami menerima laporan yang anda telah melanggar dasar kami (seperti Positive Play Charter), kami boleh mendedahkan laporan tersebut dan maklumat lain yang berkaitan kepada platform tempat anda bermain permainan kami, seperti Sony (sistem PlayStation®4 atau konsol PlayStation®5), Microsoft (Xbox) dan lain-lain.

Pendedahan sekiranya berlaku penggabungan, penjualan atau pemindahan aset yang lain. Sekiranya berlaku penyusunan semula, penyahlaburan, penggabungan, penjualan atau kemuflisan, kami boleh memindahkan semua maklumat yang kami kumpul kepada pihak ketiga yang berkaitan dan akan mendapatkan kebenaran anda untuk berbuat demikian jika dikehendaki oleh undang-undang atau kontrak.

Pemalam pihak ketiga. Apabila teknologi pihak ketiga atau alatan sosial disepadukan ke dalam Perkhidmatan kami, pihak ketiga tersebut boleh mengumpul maklumat mengenai penggunaan anda terhadap Perkhidmatan kami. Contohnya butang "Suka" Facebook.

Perkongsian Rentas Platform. Sesetengah permainan kami membolehkan anda menyambung dan bermain dengan rakan dan ahli komuniti permainan, tanpa mengira platform yang mereka mainkan. Contohnya, seseorang pada Xbox boleh menyertai perlawanan dengan pemain yang menggunakan sistem PlayStation®4 atau konsol PlayStation®5. Kami memanggil keupayaan untuk melawan pemain merentasi platform ini sebagai "Cross-Play." Apabila Cross-Play didayakan dan anda bermain dengan seseorang di platform lain, platform yang lain itu mungkin menerima ID platform anda (seperti Xbox gamertag atau ID Dalam Talian Akaun untuk PlayStation™Network) bersama-sama dengan maklumat lain yang diperlukan untuk mendayakan Cross-Play. Di samping itu, kami boleh memberikan maklumat mengenai penggunaan ciri Cross-Play oleh anda kepada platform tempat anda bermain permainan kami. Anda boleh menukar ciri Cross-Play anda dengan melawat menu tetapan permainan.

Sesetengah permainan kami juga mungkin membolehkan anda meneruskan kemajuan pada permainan antara platform, serta membolehkan keupayaan untuk pembelian anda pada satu platform yang boleh didapati di platform lain. Kami juga akan berkongsi maklumat dengan platform setakat yang diperlukan untuk mendayakan ciri ini.

Platform lain yang menerima maklumat anda mungkin termasuk Sony (sistem PlayStation®4 atau konsol PlayStation®5), Microsoft (Xbox), Nintendo (Nintendo Switch), Google (Stadia), Valve (Steam), Epic, dan platform tambahan yang tersedia untuk ciri-ciri ini. Maklumat anda yang diterima oleh platform ini adalah tertakluk kepada notis privasi mereka masing-masing.


Dengan Persetujuan Anda. Kami mungkin berkongsi maklumat dengan pihak ketiga lain dengan persetujuan nyata anda, melainkan dinyatakan sebaliknya di atas. Sebagai contoh, anda mungkin bersetuju dengan kami berkongsi maklumat anda dengan syarikat atau organisasi tertentu untuk mendengar tentang produk, perkhidmatan atau promosi mereka, atau jika anda memberitahu kami bahawa anda ingin memautkan Akaun EA anda dengan perkhidmatan syarikat lain. Penggunaan maklumat yang anda bersetuju untuk berkongsi akan tertakluk kepada notis privasi pihak ketiga tersebut masing-masing.

5. Tempat Kami Menyimpan Maklumat Anda

Maklumat peribadi yang kami kumpul boleh disimpan dan diproses untuk tujuan yang dinyatakan dalam Dasar Privasi dan Kuki ini di Amerika Syarikat atau mana-mana negara lain di mana EA, anak syarikatnya, atau ejen pihak ketiga beroperasi. Dengan persetujuan terhadap pemindahan data peribadi anda di luar negara tempat anda bermastautin, anda mengakui bahawa maklumat peribadi anda mungkin akan dipindahkan kepada penerima di Amerika Syarikat dan negara lain yang mungkin tidak menawarkan tahap perlindungan privasi yang sama seperti undang-undang di negara tempat tinggal atau kewarganegaraan anda.

Amalan privasi EA mematuhi Sistem Peraturan Privasi Merentas Sempadan APEC. Sistem APEC CBPR menyediakan rangka kerja bagi organisasi bagi memastikan perlindungan maklumat peribadi yang dipindahkan di kalangan ekonomi APEC yang mengambil bahagian. Maklumat lanjut tentang rangka kerja APEC boleh didapati di halaman ini.

Electronic Arts Inc. memegang pensijilan di bawah Perisai Privasi EU-A.S. dan Switzerland-A.S. (terdahulu) yang boleh didapati di www.privacyshield.gov. Apabila Electronic Arts Inc. memindahkan maklumat dari Kawasan Ekonomi Eropah (EEA), United Kingdom dan Switzerland kepada ahli gabungan, ejen atau penyedia perkhidmatan lain yang berada di luar EEA, United Kingdom dan Switzerland, ia akan berbuat demikian dalam mematuhi prinsip 'Kebertanggungjawaban untuk Pindahan Seterusnya' bagi Perisai Privasi. Di mana sesuai, EA akan bergantung kepada klausa Kontrak Standard EU dan lain-lain perlindungan untuk membolehkan pemindahan di luar EEA, United Kingdom dan Switzerland. Selaras dengan keputusan Mahkamah Keadilan Kesatuan Eropah pada 16 Julai 2020 berhubung Perisai Privasi EU-AS dan panduan daripada Lembaga Perlindungan Data Eropah, EA terus menilai rejim undang-undang negara di mana data sedang dipindahkan dan, apabila diperlukan, mengemas kini langkah untuk memastikan bahawa kami menyediakan tahap perlindungan yang mencukupi. Untuk mengetahui lebih lanjut layari halaman ini.

6. Cara Kami Melindungi Maklumat Anda

Keselamatan maklumat anda adalah keutamaan di EA dan kami mengambil pelbagai langkah untuk membantu melindunginya, termasuk menyulitkan maklumat yang sensitif. Walaupun begitu, sila ambil perhatian bahawa tiada langkah keselamatan yang 100% sempurna. Oleh itu, kami tidak dapat menjamin keselamatan maklumat anda pada setiap masa. Anda harus sentiasa berwaspada terhadap perlindungan maklumat peribadi anda.

7. Kanak-kanak

Walaupun majoriti permainan dalam talian dan mudah alih serta Perkhidmatan EA ditujukan kepada orang dewasa, EA mengiktiraf kepentingan melindungi privasi kanak-kanak dalam talian. Seperti yang berkenaan, kami berusaha untuk mengikuti garis panduan umur minimum yang berbeza yang ditetapkan oleh undang-undang setiap negara atau kawasan apabila menentukan umur kanak-kanak yang boleh mengakses ciri-ciri tertentu pada Perkhidmatan kami.

Apabila pemain mengenal pasti diri mereka sebagai kanak-kanak, kami akan:

(1) mendapatkan persetujuan daripada ibu bapa untuk penggunaan maklumat peribadi anak-anak mereka, apabila dikehendaki oleh undang-undang yang berkenaan. Sebagai contoh, kami membenarkan ibu bapa untuk mencipta Akaun EA kanak-kanak pada Perkhidmatan tertentu, dan dengan persetujuan ibu bapa EA akan mengumpul dan menggunakan maklumat peribadi kanak-kanak yang tertentu untuk menguruskan Akaun EA kanak-kanak;

(2) menyahdayakan ciri dalam Perkhidmatan tertentu yang dapat membenarkan kanak-kanak berkongsi maklumat yang mengenal pasti mereka secara langsung, melainkan ibu bapa memberi persetujuan yang relevan kepada kami atau platform pihak ketiga yang dimainkan oleh anak mereka. Sebagai contoh, kami akan menghormati kawalan ibu bapa pihak ketiga (konsol) kerana ia terpakai kepada ciri permainan yang membolehkan kanak-kanak memberikan maklumat peribadi (contohnya, melalui sembang bebas, komunikasi audio, kandungan yang dihasilkan pengguna) dalam permainan dalam talian atau berbilang pemain;

(3) mengumpul dan menggunakan maklumat tertentu untuk tujuan terhad sahaja. Contohnya, kami mungkin menghantar pemberitahuan dalam apl setempat, yang tidak bergantung pada pengumpulan maklumat peribadi. Selain itu, pengecam berterusan (cth., alamat IP atau peranti pengecam pengiklanan mudah alih) boleh dikumpulkan untuk menyokong operasi dalaman kami, seperti:
(4) tidak mensyaratkan penyertaan kanak-kanak dalam sesuatu aktiviti (cth., peraduan permainan) berasaskan pendedahan lebih banyak maklumat peribadi daripada yang diperlukan secara munasabah untuk menyertai aktiviti tersebut. Bagi aktiviti berkaitan Perkhidmatan tertentu, kami mungkin tidak membenarkan kanak-kanak untuk menyertai sama sekali, walaupun kami mendapat persetujuan.

Kawalan dan pilihan ibu bapa:

Jika anda ialah ibu bapa atau penjaga dan ingin membatalkan persetujuan yang anda yang berikan sebelum ini, menyemak maklumat yang dikumpulkan daripada anak anda atau ingin maklumat tersebut dipadamkan, sila hubungi melalui pilihan dalam Bahagian 11 di bawah. Sekiranya kami menyedari bahawa kanak-kanak memberikan kami maklumat peribadi tanpa persetujuan ibu bapa, kami akan memadam sebarang maklumat peribadi yang kami kumpulkan, melainkan kami memiliki kewajipan undang-undang untuk menyimpannya, dan membatalkan akaun kanak-kanak tersebut dan/atau mengembalikan mereka kepada pengalaman bawah umur, apabila berkenaan.

Jika kami membuat perubahan material kepada cara kami mengumpul, menggunakan, berkongsi ataupun memproses maklumat peribadi anak anda, kami akan memaklumkan kepada ibu bapa melalui e-mel atau cara lain seperti diperlukan oleh undang-undang berkenaan.

Kami menggalakkan anda berbincang dengan anak anda tentang komunikasi dengan orang tidak dikenali dan risiko mendedahkan maklumat peribadi dalam talian. Anda dan anak anda hendaklah menyemak semula tetapan privasi berkenaan penggunaan Perkhidmatan kami di sini serta halaman web Online Safety (Keselamatan Dalam Talian) untuk maklumat lanjut tentang penggunaan Internet secara selamat.

8. Pilihan dan Kawalan Anda

Kami memberi anda pilihan yang bermakna apabila ia berkenaan pengumpulan dan kegunaan maklumat anda. Sebagai contoh, jika anda tidak lagi mahu menerima e-mel pemasaran daripada EA, anda boleh mengklik pautan berhenti melanggan yang disertakan dalam pembawah mana-mana e-mel pemasaran yang kami hantar.

Untuk melaksanakan mana-mana hak yang disenaraikan di bawah, sila layari Privacy Portal kami. Untuk melindungi keselamatan akaun dan maklumat peribadi, anda akan diminta untuk mengesahkan pemilikan akaun anda sebelum melaksanakan hak ini. Sebaik sahaja anda mengesahkan pemilikan akaun anda, anda juga mungkin perlu memberikan pengesahan untuk membenarkan agen melaksanakan hak ini bagi pihak anda. Jika anda mempunyai soalan tambahan atau kebimbangan tentang pelaksanaan hak privasi anda, anda boleh menghubungi kami melalui help.ea.com.


Hak anda untuk penghapusan. Anda boleh menyahaktifkan Akaun EA anda atau memadamkan maklumat peribadi yang dikaitkan dengan akaun anda dengan menghubungi kami melalui pautan ini. Jika anda berbuat demikian, anda tidak lagi akan mempunyai akses kepada permainan EA atau Perkhidmatan yang berkaitan dengan akaun anda. Ambil perhatian bahawa EA boleh mengekalkan maklumat yang diperlukan untuk menyelesaikan pertikaian, menguatkuasakan perjanjian pengguna kami, melindungi hak perundangan kami dan mematuhi keperluan teknikal dan perundangan dan kekangan yang berkaitan dengan keselamatan, integriti dan operasi Perkhidmatan kami. Sebaliknya, kami akan menyimpan maklumat peribadi anda selama mana yang diperlukan untuk menyediakan, mencipta dan menambah baik Perkhidmatan kami untuk anda, dan untuk mematuhi undang-undang.

Hak anda untuk mengakses. Anda boleh mengakses maklumat peribadi yang kami simpan tentang anda. Anda boleh memuat turun salinan maklumat Akaun EA dengan melawat Akaun EA anda dan mengklik tab "Data EA Anda", atau dengan melawat: halaman ini. Untuk meminta akses kepada data tambahan, sila hubungi kami melalui pautan ini.

. Hak anda untuk pembetulan. Anda boleh meminta pembetulan maklumat peribadi anda apabila ia tidak tepat. Dalam sesetengah keadaan, kami mungkin menyediakan alat layan diri, seperti pada portal pelanggan Akaun EA di halaman ini yang membolehkan anda mengemas kini beberapa maklumat peribadi anda.

Hak anda untuk menarik diri atau membantah pemprosesan tertentu. Anda mempunyai hak untuk menarik diri daripada menunjuk, berkongsi atau menjual maklumat peribadi anda kepada pihak ketiga, jika berkenaan, atau membantah beberapa pemprosesan data anda, di mana permintaan tersebut dibenarkan oleh undang-undang.

Untuk maklumat lanjut, lawati: halaman ini.

Anda juga boleh melaraskan tetapan pelayar anda untuk menyekat penjejakan dalam talian tertentu, seperti kuki, seperti yang diterangkan lebih lanjut dalam Bahagian 2(A).

Anda mempunyai hak untuk tidak menerima layanan diskriminasi untuk pelaksanaan hak privasi yang diterangkan dalam bahagian ini.

9. Perkhidmatan Pihak Ketiga

Laman web dan Perkhidmatan kami mungkin mengandungi iklan atau pautan kepada perkhidmatan pihak ketiga (seperti butang "Suka" Facebook atau pautan ke laman web pihak ketiga). Jika anda mengklik pada pautan tersebut, termasuk iklan, anda akan meninggalkan Perkhidmatan EA dan pergi ke perkhidmatan pihak ketiga atau laman yang anda pilih. Jika anda melawat laman web pihak ketiga atau menggunakan perkhidmatan pihak ketiga, anda perlu merujuk dasar privasi perkhidmatan atau laman tersebut kerana penggunaan laman dan perkhidmatan pihak ketiga oleh anda dikawal oleh dasar privasi mereka.

10. Perubahan Dasar Kami

Kami adakalanya akan mengemas kini dasar privasi ini. Apabila kami berbuat demikian, kami akan menyemak tarikh "Kemas kini Terakhir" di bahagian atas dasar. Jika terdapat perubahan material kepada dasar ini, kami akan menggunakan usaha yang munasabah untuk memaklumkan anda sama ada dengan menyiarkan secara jelas notis perubahan tersebut sebelum ia berkuat kuasa atau dengan menghantar pemberitahuan secara langsung kepada anda seperti yang diperlukan di bawah undang-undang setempat.

11. Hubungi Kami

Jika anda mempunyai aduan atau soalan mengenai dasar ini, sila gunakan Privacy Portal untuk menghubungi Pegawai Perlindungan Data kami.

Untuk menghubungi EA, termasuk Pegawai Perlindungan Data kami, anda juga boleh menggunakan alamat berikut: Electronic Arts Inc., 209 Redwood Shores Parkway, Redwood City, CA 94065. Wakil Electronic Arts Inc. di Kesatuan Eropah adalah Electronic Arts Ireland Limited, Parkmore West Business Park, 1, Ballybrit, Galway, H91 Y2R5, Ireland. Wakil Electronic Arts Inc. di United Kingdom adalah Electronic Arts Limited, Onslow House, Onslow Street, Guildford, GU1 4TN, United Kingdom.

12. Hak untuk Menghubungi Pihak Berkuasa Perlindungan Data

Jika anda mempunyai kebimbangan tentang cara kami mengumpul dan menggunakan maklumat, sila hubungi kami. Anda juga berhak menghubungi Pihak Berkuasa Perlindungan Data tempatan anda jika anda mahu. Maklumat perhubungan untuk Pihak Berkuasa Perlindungan Data di EEA boleh didapati di sini.

Untuk menghubungi pihak berkuasa Switzerland, sila layari laman laman web ini. Untuk menghubungi pihak berkuasa UK, sila layari laman web ini. Jika perlu, pihak berkuasa perlindungan data tempatan anda juga boleh mengemukakan perkara itu kepada Department of Commerce atau FTC untuk pertimbangan.

Di bawah Rangka Kerja Perisai Privasi, EA Inc. tertakluk kepada penyiasatan dan penguatkuasaan oleh Federal Trade Commission ("FTC") dan komited untuk bekerjasama dengan pihak berkuasa perlindungan data EU (DPA) dan Pesuruhjaya Perlindungan Data dan Maklumat Persekutuan Switzerland berhubung dengan aduan privasi yang tidak dapat diselesaikan mengenai data pengguna yang dipindahkan dari negara-negara anggota Kawasan Ekonomi Eropah, United Kingdom dan Switzerland.

Jika anda mempunyai Perisai Privasi yang belum diselesaikan atau kebimbangan data APEC yang belum kami tangani dengan memuaskan, sila hubungi penyedia penyelesaian pertikaian pihak ketiga kami yang berpangkalan di Amerika Syarikat (secara percuma) di sini.

Di bawah syarat-syarat tertentu, lebih banyak diterangkan sepenuhnya di laman web Perisai Privasi, anda boleh menggunakan timbang tara yang mengikat apabila prosedur penyelesaian pertikaian lain telah tiada.



Dasar Privasi dan Kuki Semasa